Milyen legyen a felújított Lánchíd?

Megépítése óta az ország jelképe volt, de 1914-ben teljesen elbontották a Lánchidat

 "Az 1849-ben megnyílt Lánchíd egy kezdetleges, de zseniális szerkezet volt, amely az első, gyakorlatilag kísérleti lánchidak és a modern szerkezetek közötti átmenetet jelentette, és a kortársak szerint is korának legnagyobb és legerősebb függőhídja volt. 

A Lánchíd akkor valóban egy kezdetleges szerkezet volt, amely részben fából készült, míg más részei merev, rugalmatlan öntöttvasból.  A hidat ezért már 1873-ban alapos vizsgálatnak vetették alá.

A vizsgálatot vezető mérnök, Reitter Ferenc jelentésében még nem tartotta problémásnak a híd állapotát, annak ellenére, hogy eddigre néhány kereszttartó eltört. Ezek a kereszttartók készültek öntöttvasból, és ezek hordozták magát az útpályát. Felmerült annak a lehetősége, hogy a híd fa útpályájának gerendáit vasra cseréljék, de ezt akkor elvetették. 

A hidat az 1880-as években több alkalommal is megvizsgálták, sőt 1887-ben még egy láncszemet is kiemeltek, hogy megállapítsák a vasanyag minőségét. A forgalmat ugyan csökkentették, a teherszállító szekereket elterelték a hídról, de jelentősebb beavatkozásra még nem volt szükség. Igaz, a hidat folyamatosan karban tartották, a fa részeit rendszeresen cserélték."

http://pestbuda.hu/cikk/20200727_megepitese_ota_az_orszag_jelkepe_volt_de_1914_ben_teljesen_elbontottak_a_lanchidat?fbclid=IwAR38vy9gPumU_v8u92BcbIZZcNpeJvGGi9I5w_4S_EAQVZWwKik41f7ntEg